En bra dag

Idag har varit en bra dag!

Jag väcktes klockan ett utav mamma som sa att jag inte fick sova längre.
Jag tittade surt upp från täcket, muttrade något och vände mig med ansiktet mot väggen.
Hon stod och pratade om något i två minuter innan hon gick ner och gav sig av till jobbet. Jag gick upp, jag var ändå för pigg för att somna om.

Likt en gorilla gick jag in till badrummet och tog mig en snabb titt i spegeln.

- Hi there! Looking goooood today. Grr.

Ironin i min röst var påtaglig.


Fixade till mig lite snabbt och gick för att ringa Mandie Candie.
Vi bestämde att jag skulle möta henne och Julle-Bulle på talavidskolan om en timme.
Jag gick in i mitt rum, klädde på mig och kastade en snabb titt ut genom fönstret.
Det regnade.
Prisa Moder Natur!
Äntligen lite svalka!


Mandie Candie och Julle-Bulle var i full fart med att spela basket när jag kom, och jag hoppade lite trött in i rinken jag också. Dock stod jag mest och tittade på när Mandie Candie och Julle-Bulle sprang sig svettiga.
Värmen hade kommit tillbaka och jag vägrade bli mer svettig än jag redan var.
Efter en stund ringde Mami och sa att hon ville äta lite gott och fira att pappa och Jakob kommit hem (9 dagar i Kiruna) och att jag kom in på Estet Teater.
Hon kom och hämtade mig och vi åkte och handlade tacos.

Det var en mysig middag. Pappa och Jakob satt och berättade roliga saker ifrån Kirunaresan.
Tydligen hade de varit uppe till 5 varje natt, och varit så trötta att de skrattat åt allt. T.o.m pappa hade glänst med sina dåliga skämt.
Han trodde nog att han plötsligt blivit jätterolig och försökte smyga in lite vitsar då och då under middagen, men vi bara tittade trött på honom.
Mamma: Niklas, du är hemma nu.
Jag: Ja, pappa. Du har haft din tid i solen. Det är över nu.

Nu sitter jag här och lyssnar på Jag hatar att jag älskar dig, och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig med underbara Håkan Hellström.
Snart ska jag nog gå ut en lång kvällspromenad med Algot. Det var ett tag sedan.

Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin