Byebye, hejdå, Auf Wiedersehen


Puss på rubriken. Iprenreklamerna in my heart.



Avslutningsfest för alla tyskarna.
Det sved till lite i magen, det gjorde det faktiskt.

Först åt vi mat; en stor buffé med typisk svensk mat. Jag insåg att jag inte ätit något på hela dagen, och blev skithungrig på två sekunder.
Efter det gjorde vi massa tävlingar tre och tre;
jag vann min, Evelina vann sin, och Alice vann sin, hoho! Så jäkla bra är vi.
Sedan var det efterrätt och luciatåg. De har inte sådant i Tyskland, så jag antar att det skulle vara någon slags upplevelse.
Jag och Anneli råkade*host* glömma kläder, och jag vägrade se på luciatåget eftersom jag inte vill höra julsånger när det är sommar, så vi gick ut och satte oss för att kolla på svettiga fotbollsspelare som sprang runt som galningar på planen. (Jag kanske glömde nämna att vi var på Bymarksvallen?)
Vi satt och gapflabbade åt allt och ingenting, och märkte inte att tiden gick. De svettiga fotbolsspelarna försvann och plötsligt var det mörkt. Och tyst. Vi sprang ner på planen och stod och dummade oss i ytterligare tio minuter, innan vi insåg att såhär länge skulle inte luciatåget hålla på.
Min pappa stack ut huvudet och väste något om att vi missat alla tacktal och bilder, och Anneli blev rädd.
"HATAR HAN MIG NU!?" halvskrek hon med lite panik i rösten.

Vi skyndade oss in där alla satt och tittade på några avslutande bilder på/om Småland. Efter 2 minuter insåg vi att nästan alla grät.
Det var inte förens då det högg till lite i magen. De åker ju imorgon. Faktiskt. Jag kommer inte gråta, och jag kommer inte vara ledsen i flera veckor nu. Men jag måste medge att det är lite sorgligt.
Fast vi ses ju någon annan gång! Klart vi gör! Det måste vi!

Vi åkte hem, och jag och Lea pratade om att vi inte är sådanna som gråter så ofta.

PARANTES

Eh..
Jag gråter när jag är arg
Eller när jag hör en fin/sorglig låt
Eller när jag läser något fint/sorgligt i en bok
Eller när det är något fint/sorgligt i en film
...ja.
PARANTES

 
Nu har jag lovat Lea att bränna ner en skiva med massa svensk musik på, haha! Jag ska lägga in massa dansbandslåtar, det lär hon gilla.
Sedan ska jag duscha, och efter det ska jag sova.
Upp klockan halv sex imorgon.

Uscha.
Godnatt!

Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin