Kitteh kitteh



Mådde svindåligt i morse, så Lea fick åka själv till skolan idag.
Känner mig lite taskig, men jag tror inte hon saknade mig, faktiskt. Haha.
Hämtade henne vid ett, och vi gick och handlade lite saker som hon ville ha med sig på resan hem imorgon. Bullar, bröd, vatten, cola och massor med Ahlgrens bilar som hon numera älskar, hoho.
Sedan gick vi ner på stan och jag provade några tröjor och tunikor som jag kan ha på mig i Spanien (om jag nu följer med), och efter det gick vi in på Kicks där jag köpte ett läppglans från Maybelline. Mysigt, mysigt!

Vi tog den allderles för packade bussen hem och jag fick någon slags happy feeling av det fina vädret, så direkt när vi kom hem grabbade jag tag i kameran och gav mig ut.
Inte förens då märkte jag hur trött jag var. Orkade inte ens fixa inställningarna på kameran - och är man trött.
Bestämde mig i alla fall för att ta mitt teleobjektiv och fota över fältet, för att se om jag kunde få några okej bilder på alla fåglar där.
Det fick jag inte, istället fick jag damp på att mitt teleobjektiv inte nådde så långt som jag ville att det skulle göra.

Så jag satte mig, mitt på grusgången, och drog en djup suck.
Då kom denna lilla krabat förbi.
En fulare version utav Pelle Svanslös, typ. Bara en liten hård stump där bak.

Plötsligt bytte han riktining, och började gå rakt emot mig. Med en mördande blick och klumpigt, men bestämda steg gick han emot mig. För någon sekund såg det ut som om fettet välde över, och han vinglade till.

Jag måste säga att det såg lite läskigt ut, och jag skulle precis resa mig upp och börja springa när han plötsligt la sig ner och kurrade sådär som bara katter kan göra.


Så jävla söt. Tjock och ful, precis så som jag hade velat att min katt såg ut! Vem orkar smala modellkissar?





Nu ska jag göra mig iordning för ikväll. Jobbigt att jag är skittrött bara. Ischa. Men vafan, peppa redbull!

Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin