Du och jag, är vi ett undantag?

Oj vilken nostalgichock jag fick i reklampausen till Wallander.
Bo Kapsers orkester släpper en skiva med alla deras största låtar på. "Undantag" spelades bland annat under reklmanen.
Min mamma spelade jämt dem när jag var liten, och jag fullständigt älskar denna underbara låt.
Jag är kär på nytt helt enkelt, så som man kan bli i låtar.

Det måste ha varit mer än 6 år sedan jag hörde den sist.



(Fanns bara liveversioner på youtube, klicka här för att öppna den i spotify)



Vi är en natt med en tyst minut
en turkisk film med lyckligt slut

Vi är en båt som slipper kryss
en punkt på din hals jag aldrig kysst

du och jag
är vi ett annat slag
är vi ett undantag
du och jag

Vi är ett virus i en statistik
en sensation utan publik

Vi är ett tåg utan nån räls
som åker liksom hur som helst

du och jag
är vi ett annat slag
är vi ett undantag
du och jag

var inte misstänksam
för vi kan nåt som ingen kan
ibland så når man ända fram

du och jag
är vi ett annat slag
är vi ett undantag
du och jag

Kommentera gärna
Postat av: e

uppdatera bloggen oftare!

finns inget kul att läsa längre på andras bloggar..

då måste din rycka ut, eftersom att man alltid får sig ett gott skratt och en god inlevelse med dina ord.



snälla,roliga blogginsperatör - uppdatera. :)

2009-10-28 @ 14:08:10

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin