Melissa Horn är känslor.

Jag sitter i mitt allderles för mörka och allderles kalla rum och funderar på att tända några ljus, både för at ljusa upp och för att värma.
Högtalarna sjunger ut Melissa Horns nya album.
Det är helt otroligt hur hon kan fylla mig med känslor.
Och det är helt otroligt hur hon har förmågan att beskriva det som vi alla går runt och tänker och genomglider, fast inte kan sätta ord på. I alla fall inte så klockrent som hon.
Och det är inte texter, inlindade i krångliga meningar och ord, som man får gissa sig till innehållet på.
För det är naket, det är direkt, och det är så sant.



Jag sitter i mitt allderles lagom mörka och allderles lagom kalla rum medans Melissa sprider olika sortes känslor i hela mig.

(Spotify)
Melissa Horn – Säg ingenting till mig 

Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin