Söndag

Vaknade av att någon med vördnad slickade rent mina fötter. Min pappa är så söt ibland!


Nej. Självklart var det min håriga bästis som hade bestämt sig för att klockan var allderles för mycket och ville ha upp mig ur sängen. När jag i protest drog in fötterna under täcket  gick han fram och började slicka rent/nafsa mig i örat. Det tycker han på något sätt är jättemysigt (och det är ett sätt för hundar att visa kärlek), för han viftar alltid lika mycket på svansen. Jag brukar inte låta honom göra det eftersom
1. Han luktar inte rosor precis
2. Det brukar börja klia i hela ansiktet efter det (jag är ju egentligen allergisk mot pälsdjur - men jag känner absolut inte av någonting från Algot sålänge han inte slickar mig i ansiktet).

Men denna gången puttade jag inte bort honom. Jag skulle ändå upp och duscha, och han såg så fruktansvärt nöjd ut med den viftande svansen.
Efter någon minut blev det dock lite mycket med stanken, så jag slängde av mig täcker och gick trött ner för trappan för att äta frukost. Det fick blir två knäckerbröd och lite juice.
Nu känner jag att jag verkligen måste in och duscha, inte minst för att det kliar. Igår glömde jag att tvätta bort sminket innan jag la mig, så ögonen är helt igenklibbade. Mysigt.

Har ingen aning om vad jag ska göra idag. Kanske bara blir att sitta hemma och mysa med mig själv och en film.

Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin