Filmtips till en sjuk Emma?

Till er som undrar; jo, jag hade feber igår.
Dock inte jättemycket, så jag tänkte att jag skulle se efter hur jag mådde idag när jag vaknade och sedan bestämma mig för om jag skulle gå till skolan eller inte.
Tja, jag mådde ju inte bättre i alla fall kan jag ju säga.
Så jäkla typiskt att jag blir sjuk nu i början och allting. Fast det är kanske då man ska passa på att bli det, när man inte riktigt har börjat med något speciellt i alla ämnen och så.
Jaja.

Mamma väckte mig vid halv nio och frågade om jag skulle till skolan. Eftersom jag egentligen skulle börjat åtta blev mitt svar en blängande blick och ett kort "nej, det är därför jag ligger kvar här". Jag blir alltid så sur när jag är sjuk! Och gnällig. Fast det vet ni nog om sedan innan.

Funderar på att se en film. Någon som har något tips?
Även om jag är sjuk kommer jag få panik av att bara ligga idag.
Fast ut och gå när man har feber känns inte som det smartaste man kan göra.


...Kom precis på att pappa väckte mig vid sex och frågade om jag skulle gå till skolan. Efter att ha tagit febern och konstaterat att den inte gett med sig bestämde jag mig för att stanna hemma.

- Går du ut med Algot sedan då?

Min hjärna var inte riktigt vaken så jag grymtade ur mig ett "visst, visst".

- Bra. Då lämnar jag honom hemma idag. Och han behöver få en morgonpromenad, så inte efter klockan tolv nu.
- Mmmm... /snark

Jahaja. Då är det väl likabra att jag tar ut honom direkt då.
Dumma hund.
Dumma, älskade, underbara hund.

Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin