Trötta det är vi allihopa, allihopa...

Nyss hemkommen från veckans teaterlektion (med kulturskolan).
Det verkar som om vi kommer att jobba med pjäsen "Våldsam kärlek" i alla fall! Den blir lite bättre för varje gång man läser manuset.
Jag är sjukt trött - som jag nästan alltid är nu för tiden -, men trots detta tänkte jag ta med Algot ut om en liten stund på en promenad.  Hundstackarn måste ut och aldrig i livet att Jakob skulle ta ed honom ut - Algot är ingenting för honom (han har t.o.m sagt att han på allvar hatar honom. Jävla idiot. Hur fan kan man hata en oskyldig hund? Hur fan kan man hata Algot?).

Det verkar förresten som om pappa är minst lika trött som jag är. I bilen på väg hem vänder han sig till Jakob;
Pappa: Du, du måste ringa och snacka med Mats!
Jakob: Det har jag redan gjort, och så har jag lämnat tillbaka hans byxor.
Pappa: Vems byxor?
Jakob: ...Mats..?
Pappa: ..Vem är det?



Jaja. Klockan börjar bli mycket.
Och precis nu hör jag hur pappa ryter till på Algot. Vad sjutton har hunden gjort nu? Bäst att jag går ner.
Hörs!

Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin