Knasigaste hunden i universum

Åt majskolvar precis, haha. Gud vad längesen det var! Jag kommer ihåg när jag var liten och alltid trodde att om man åt tillräckligs snabbt skulle det klinga sådär som det gör när Musse Pigg, Kalle Anka och Långben äter i husvagnen (ingen har väl missat detta avsnitt som alltid sänds på julafton?).

Plötsligt hör jag hur något krafsar. När jag vänder mig om står Algot med nosen under skafferiet.
- Vad är det du vill åt? frågar jag. (Ja, jag pratar med min hund.)
Han krafsar med tassen och tittar sedan på mig, som för att säga åt mig att komma och hjälpa honom.
Jag lägger mig och tittar.
- Men det är inget där, Algot.
Han tittar på mig innan han krafsar med tassen under skafferiet ännu en gång. Jag tittar igen, men ser ingenting.
Jo.. vänta.. där ligger något..

- Är det detta du vill ha? säger jag och drar ut ett okokt spagettistrå.
Då börjar han vifta på svansen, snor spattistået ur min hand och springer iväg.

Vad sjutton..?
När jag vänder mig om står han stolt med strået i munnen och tittar triumferande på mig. Sedan lägger han sig ner och börjar knapra i sig det.

..Jag har den knasigaste hunden i universum.






Kommentera gärna
Postat av: EMMA

han må vara den sötaste också! :)

2009-09-12 @ 03:16:45
URL: http://ephotograph.blogg.se/

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin