Helt sjukt.

Läskigaste och konstigaste drömmen.

Det började med att jag var med i någon slags.. disneyfilm blandat med ett Vänner-avsnitt.
Det var natt hela drömmen.
Jag gick på en mörk gata och kom fram till Filips hus. Knackade på och frågade om jag fick komma in för att jag tyckte det var obehagligt att gå ensam så sent, och dessutom visste jag inte vart jag skulle ta vägen. Han sa bara att han inte vill ha med mig mer att göra, och slängde ut mig i mörkret igen. (Nu var jag inte längre med i någon film)
Jag fortsatte gå, och var tvungen att korsa en mindre skog för att komma till andra sidan av.. vägen. (Eller något)
När jag gick där hörde jag hur någon var bakom mig.
När jag vände mig om såg jag en ung kille med hästsvans och beiga kläder (jorå, det kommer jag ihåg). Hela han var beige, och jag hörde mig säga "Alltså, du är lite för biege för mig".
Då började rullade han ögonen så bara ögonvitorna synter och började springa mot mig. Jag började skrika och springa, och plötsligt var jag framme vid mitt hus.
Jag slängde mig in och slog 112, men det var någon konstigt med telefonen så så fort jag slog 112 gjorde telefonen om det till 344 eller något liknande. Jag skrek och grät av panik och sprang runt i huset med den galne hästsvanskillen efter mig, han skrattade elakt hela tiden och sa saker som "är det ingen som svarar?" "är det ingen som bryr sig om dig? bryr de sig inte om du dör?".
Tillslut lyckades telefonen koppla till larmcentralen, och en kille svarade.
- Ah hej det är 112. (Ja, det var så han svarade.)
- KORTEBO! KORTEBO! SKICKA ALLA DINA BILAR TILL KORTEBO! (Vafan höll jag på med?)
-  Mm.. inte ekhagen då?
- MEN NEJ VAFAN! NEJ DET ÄR EN STÖRD KILLE SOM FÖRSÖKER MÖRDA MIG!
- Mmm, aha.. okej. Aja, visst.
Sedan bröts det.
Jag fortsatte gång på gång att slå numret med telefonen gjorde hela tiden om det. Jag fick mer och mer panik och killen blev läskigare och läskigare.
Helt plötsligt såg jag hur Jakob satt och försökte dränka Algot.
- VAD I HELVETE HÅLLER DU PÅ MED!? SLÄPP HONOM! skrek jag
Men då tittade han bara på killen i hästsvans och skrattade.
Tydligen jobbade han åt honom och skulle mörda både mig och min hund.
Hästsvanskillen tog tag i mig så att jag inte kunde springa fram för att drämma till min bror och rädda min hund, och jag fick ännu mer panik och skrek ännu mer.

Så hörde jag Algot gny.

---

Ni har ju sett på filmer hur folk sover, och plötsligt vaknar av att de sätter sig upp i sängen och skriker något?
Jag har aldrig trott att det händer på riktigt.

Det var exakt så jag vaknade.
"ALGOT!?" var det första jag hörde mig själv skrika när jag vaknade. När ingen hund kom började jag ropa om och om igen, sedan kastade jag mig ut i vardagsrummet, där han ligger och sover på soffan (med huvudet mot en kudde). Inte förens förstår jag att jag har drömt.


Det var verkligen det sjukaste jag varit med om.

Kommentera gärna
Postat av: Anonym

och vad gjorde vi hemma hos mig? :))))))))

2009-09-15 @ 14:03:37
Postat av: EMMA

2009-09-15 @ 16:25:17
URL: http://ephotograph.blogg.se/
Postat av: EMMA

aw, så gulligt "algot?" ;) fast drömmen var ju en aning creepy!

själv drömde jag att någon hade huggit/bitit tassen av Simba (min katt), det var hemskt :(

2009-09-15 @ 16:26:59
URL: http://ephotograph.blogg.se/
Postat av: fridaelmeke

fan vad läskigt :O

2009-09-24 @ 22:39:07

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin