Brev till en ängel

Vi läste en så otroligt bra med sorglig novell idag på svenskalektionen. "Brev till en ängel" heter den och är skriven av en tjej som heter Katrin Påhlman. Hon skrev den 2003 i samband med en novelltävling som landstingsförbundet organiserade (och som hon också vann)Hon var bara 17 år då och novellen handlar om hennes pappas död.
Letade runt lite efter den på internet, men hittade den tyvärr inte. Får nästan lust att sätta mig ned och skriva av hela novellen här på bloggen, bara så att ni också får läsa den.
Jennie, vår lärare, läste den högt för hela klassen, men jag satt med hörlurar i öronen och läste för mig själv istället. Jag gillar inte att bli läst för, i alla fall inte när det kommer till såna här känslofyllda texter. Var såå nära på att börja gråta flera gånger, men jag lyckades hålla tillbaka tårarna som tryckte bakom ögonen. När jag var klar med texten och tittade upp såg jag att Jennie också var nära att börja gråta. Undra ändå om hon inte gjorde det.

Superfin var den i alla fall. Leta upp den.

Kommentera gärna
Postat av: matilda

Läskigt bra.

2010-04-16 @ 22:21:56
Postat av: Katrin

Jag ramlade förbi, eller rättare sagt googlade mig själv och hamnade här, och jag blir glad av att se att novellen läses och berör. Tack.

2010-04-18 @ 17:43:19
URL: http://ienormtristess.blogspot.com

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin