Carpe Lovisa

Emma: Ge mig alvedonerna är du snäll. Båda två.
Lovisa: Men Emma! De är ju 500 megabyte styck.. Ska du verkligen ha 1000 gigabyte?
Emma: ...Nej, de är 500 milligram styck, vilket blir 1 gram tillsammans. Och ja, det ska jag.

Lovisa är lika smart som en rumpa. Speciellt med tanke på att hon, när hon blir irriterad på mig, sparkar undan mina kryckor så jag nästan faller ihop. Friend of the year!



Lovisa:
Jag hade värsta drömmen inatt, det började med att..
Matilda: ...har du ätit lök idag?
Emma: /dör/



Mattelektion, vi kör Sänka Skepp.
Lovisa:
Okej. Någon på G-12?
Emma:
Va? Sa du "G" eller "E"?
Lovisa:
G, alltså Gustav-12.
Emma:
Jaha, nej det har jag inte. Men har du något på H-6?
Lovisa:
Vilken bokstav sa du?
Emma:
H, alltså Häst-6.


Lovisa:
Vad har du gjort på fingret, Matilda?
Matilda:
Asså, jag hade med mig rakhyveln till gympan igår..
Lovisa och Emma:
Osthyveln!?
Emma:
Hahah, det är bara för att hon har fotsvamp..
/Tänker efter lite/
No, wait.. Det hade ju inget med ost att göra.
Lovisa:
Hahahaha, jo! Ost och svamp!
/Tänker efter hon med/
...Nääää...
Matilda:
..Jag fattar inte att jag faktiskt umgås med er.


Kommentera gärna
Postat av: milla

åh, det är någonting charmigt över ologisk och irrelevant humor, alltså.

ni är så härliga!

2010-04-23 @ 15:46:42
URL: http://fleurdecassis.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Emma, vi är FÖR like...Love it!

2010-04-23 @ 16:40:49
Postat av: emmablid

vi har med kul i våra konversationer, men några sådana klockrena grejer får vi aldrig till! (orättvist hehe)

tror ni är lite... knäppa:-)

2010-04-23 @ 18:17:51
URL: http://emmablid.blogg.se/
Postat av: emmablid

ehm, med vi menar jag

jag och mina vänner, men det förstod du nog.

2010-04-23 @ 18:18:23
URL: http://emmablid.blogg.se/

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin