Har gubben Strindberg's ande något emot mig, kanske?

Nationella prov i engelska idag (1/3). Lite halvsurt att man var tvungen att gå upp hela fyra timmar tidigare än vad man annars hade behövt, men vad gör man. Skönt att ha det gjort antar jag, trots att jag inte har varit det minsta nervös inför provet. Det kändes som att det gick bra, så vi får hoppas på det med.
Efter provet hade vi 2½ timma på oss innan teaterlektionen (som egentligen skulle vara dagens första lektion) började. Vi visste inte riktigt vart vi skulle ta vägen, så vi hoppade/gick till Hemköp och köpte något att dricka. Började skratta när jag hörde mig själv säga "nu hoppar vi" istället för "nu går vi". Tja, bra att jag har vant mig vid eländet i alla fall!

Teaterlektionen var.. speciell. Vi lyssnade på en skiva med artikulationsövningar, som var minst sagt.. ja, jag vet inte. Lite konstiga kanske. Vi skrattade en del. Musiken i bakgrunden var nästan bäst. "Den påminner om bakgrundsmusiken till ett hästspel, typ när man står och mockar eller ryktar!" som Lovisa så fint beskrev den.
Lite då och då sköt kvinnan på bandet in lite -vad som skulle föreställa- peptalk som "bra", "jobba på" eller "så ja". Bristen på entusiasm gjorde det dock mest skrattretande.
Efter en stunds funderande var jag bara tvungen att fråga om det inte var någon annan än jag som kände det som att man var med i en träningsvideo från 80-talet. Såg kvinnan på bandet framför mig med en pastellfärgad baddräkt samt pastellfärgade benvärmare och svettband, och sånt där stort krulligt hår. "Och ett par snygga rullskridskor" fyllde Lovisa i.
Jag tror min lärare ska fixa en skiva till alla i klassen, så då kanske jag lägger ut något på youtube som jag sedan kan lägga upp här. Då får ni se hur roligt det låter.
I mitten av lektionen började jag dock må riktigt dåligt; jag fick en förjävlig huvudvärk och min hals brännde. Eftersom min bror precis har varit sjuk förstod jag att jag fått det han haft. Inte roligt alls. Speciellt inte med tanke på att det kommer bli mycket rep nu med teatern.
Fan. Vafan är det här? Det känns som att någon högre makt inte vill att jag ska vara med i den där teatern, och inte sjutton kan jag förstå varför. Först brutet ben, och sedan en jävla förkylning (som jag känner på mig kommer bli riktigt jobbig).
Mådde bara sämre och sämre men beslöt mig ändå för att vara med på historian, dels så var det sista lektionen, och dels så tittar vi bara på film nu.
"Der Untergang" (Undergången) är filmen vi spenderat de tre senaste lektionerna på, innan vi idag äntligen fick se slutet på filmen. Riktigt bra för övrigt, jag rekomenderar den.
Sök på den för mer info.



Nu ska jag lägga mig i sängen och dö lite.
Puss.


Kommentera gärna

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin