VAD gör APAN!?

Hemma från ännu en rolig skoldag! För ja, kan man ha annat än roligt när man går i ES1b på per brahegymnasiet?
Det känns verkligen som att jag, Lovisa och Matilda har skrattat oavbrutet idag.
Dagens asgarv går nog dock till Matildas fina felsägning. "Kan man döda någon med en slängballe (slangbella)?"
Fick ont i både magen och huvudet efter det asgarvet, men det gjorde ingenting.
Eller på engelska lektionen när vi lyssnade på ett avsnitt på cd. "..my mom just never get any respect.." och jag lite fint lade in "..That's because she's a woman!". Vet inte riktigt hur min engelskalärare reagerade på det där, men Lovisa skrattade i alla fall. Eller varför inte när Matilda faktiskt försökte ta en engelskauppgift på allvar och började berätta om vad hon ville arbeta med senare i livet:
M: ..And you know, If I could just..
L: (8) IF I COULD TURN BACK TI-IME, IF I COULD FIND A WAY
M: ? Mm. No, seriously, If I could be..
E: (8) IF I COULD BE LIKE THAT, I WOULD GIVE ANYTHING, JUST TO LIVE ONE DA-A-AY IN THOSE SHOES..
M: MEN JA.
Jag och Lovisa hade kunnat fortsätta men kände att det kanske inte var läge.

Dessutom inleddes dagen med en pjäs (dock inspelad på DVD) som vi skulle titta på, som en slags insperation till vårt nästa projekt med teatern.
Okej. Det här var ungefär det jag uppfattade:
En tjej som sjunger i band (fast som egentligen inte sjunger?) har någon monolog om hur hon vill bli sångerska, men inte längre vill bli sångerska (yeah, pussla ihop det där ni.) Hon blir kär i en kille som blir kär i henne, killens kompis kommer in på scen och säger att han borde ta henne in da ass. Killen går fram till tjejen och säger att hon är fin och de börjar vandra runt på scen och smeka varandra till romantiskt musik. De står sedan och vrålar till varandra "DU ÄR SPECIELL" "NEJ DU ÄR SPECIELL!" "NEJ DUUU ÄR SPECIELL!" "ÄSCH, JAG!? NEJ, DU ÄR!". Väldigt kärleksfullt om ni frågar mig.
I alla fall. Tjejen ber killen ta hennes oskuld varpå han plötsligt häver ur sig "jag kom precis på att jag inte är kär i dig!" och lämnar scenen.
Tjejen rymmer med en apa som slår henne.
En annan tjej i stockholm som är portad från McDonalds för att ha kastat mat på personalen.
Två macho killar som gör situps och blir kära.
En full raggare som pratar om sin volvo och lägger sig inrullad i en matta mitt på golvet, där han sedan ligger de kommande 15 minuterna medans andra går in på scenen och gör sitt.
In på scenen kommer tjejen med apan.
Hon drömmer om att killen hon är kär i (som för övrigt kommer in på scen, tar av sig tröjan och lägger sig över henne) tar på henne och sedan hugger ihjäl henne med en kniv.
Tjejen vaknar och mumlar något i stil med "det här är ett tecken.. blablabla..".
Tjejen träffar raggaren och följer med honom till något ställe kallat "Brunnen".
Träffar en gammal man som vill ha sex med henne.
De har sex.
Hon tar självmord.
Apan håller i en heliumballong.
Apan släpper ballongen.
Slut.

Det enda jag egentligen satt och tänkte på under hela den 75 minuters långa föreställningen var "Vad gör apan där? Varför har de med en apa?". Skrattades rätt mycket åt det där eftersom jag inte riktigt kunnat släppa det och lite då och då idag utbrustit "Men VAD gör APAN!?".

Anyhow.
Efter skolan gick vi och satte oss på McDonalds och åt. Jag agerade väldigt moget när jag i min väntan på att de andra skulle bli färdiga pillade upp en pommes frites-kartong och påpekade att det såg precis ut som en blöja. Sedan kletade jag ketchup i den och skrev något i stil med "Råkade visst mensa lite här. Förlåt." Skämdes lite p.g.a min otroliga barnslighet, och speciellt eftersom det faktiskt inte var roligt.
Men vafan, strunt samma.

Och nu sitter jag här och ler lite åt dagens alla gapskratt.

Och för er som undrar över designen - en ny är påväg. Ni får överleva med denna sålänge!

Kommentera gärna
Postat av: EMMA

hahaha, galet!

...men vad gjorde apan då ? ;)

2010-01-12 @ 18:44:43
URL: http://emmablid.blogg.se/
Postat av: Lovisa

haha o sen hörde vi if i could turn back time på Mc-ödet!

2010-01-12 @ 23:05:40
Postat av: Emma

Lovisa: Hahaha jaaa. ÖDET.

Men du. Partyparty på lördag fan.

2010-01-12 @ 23:22:55
URL: http://emzofc.blogg.se/
Postat av: matilda

Hahaha ;) Det var en bra dag!

2010-01-13 @ 16:49:09

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin