Ät dina känslor

Gårdagen var bra! Först var det skola. Dagens lektioner var teater, datorkunskap, bild och sedan idrott (som jag inte kunde vara med på pga min jävla tå).
Jag var verkligen så sjukt trött hela dagen igår, fast värst var det på bilden. Jag höll verkligen på att somna, hade nog gjort det om det inte var för att Lovisa inte lät mig. Istället halvlåg jag och låtsades fixa lite på porträttet jag målat av Lovisa, fast egentligen låg jag bara och skrev random saker på ett papper. Lovisa satt och ritade på ett självporträtt men tröttnade efter ett tag och rullade ihop pappret till en "kikare". Jag tyckte däremot att det såg ut som ett sånt där horn man blåser i, som i bröderna lejonhjärta t.e.x (haha). Såg framför mig hur Lovisa stod på en bergstopp och dramatiskt tog upp pappershornet för att sedan blåsa i det. Och så skulle jag höra det någonstans i fjärran och komma ridandes på min vita häst till hennes undsättning..
...Som sagt. Jag var jävligt trött. Tankarna brukar dra iväg då. Tankarna tog tyvärr över helt och håller och jag ropade något i stil med "blås i hornet så kommer jag!". Direkt när jag sagt det kom jag ut ur min lilla dagdröm och insåg hur väldigt fel det där lät. Både Lovisa och jag skrattade högt. Dagens asgarv. Tja, det blir inte mycket roligare när man är så trött som vi var då.
Efter skolan var jag tvungen att åka direkt hem för att gå ut med Algot eftersom han varit ensam hela dagen, och förmodligen skulle han vara ensam resten av kvällen också eftersom jag skulle till Felicia senare.
När jag kom hem efter promenaden tänkte jag att jag skulle lägga mig och vila lite, för att jag inte skulle vara allt för tråkig när jag sedan stack till Felicia. Klockan var bara halv två så och jag skulle inte vara hos henne förens vid fem-halv sex, så en powernap skulle jag ju hinna med.

Vaknade en stund senare och inser att det är mörkt utanför. Klockan är kvart över fem. Suck.
Hade typ 6 sms och 4 missade samtal från Felicia. Fniss.

Jaja, jag kom i alla fall iväg.

Det var jättemys hos Felicia. Vi satt och pratade fram tills klockan ett på natten. Till vårt sällskap hade vi två kassar med onyttigheter. Vi gick till hemköp det första vi gjorde, och det här var vad vi köpte;
Pizza, godis, chips, nachochips, guacamoledipp, 3 stora drickor, ölkorv (haha), yoggi och chokladpudding.
Yep.
Detta tänkte vi trycka i oss under kvällen.
Vi klarade dock inte mer än pizzan, 2 av drickorna, lite av godiset och lite av nachochipsen och dippen.
Vid tolv fick jag ett knäpp och tvingade med mig Felicia ut på en nattpromenad. Hon hatade mig lite. Jag var jättepigg efter min nästan 4 timmars tupplur medan hon var skittrött och egentligen bara ville lägga sig. Vi hann inte gå mer än typ 200 meter innan hon tvingade mig att vända. När vi kom tillbaka till huset satte jag mig demonstrativt på trappan och sa att jag ville stanna ute lite till. Sedan bönade jag och bad henne att sätta sig med mig, men hon bara tjatade om att hon behövde gå på toa.
"Men gå på toa då så sitter jag här sålänge".
Sagt och gjort.
Där satt jag ensam och tänkte djupa tankar och allt och ingenting. Och så frös jag lite, men det gjorde ingenting. Det var så skönt att bara få sitta där och dra in all frisk luft.
Efter några minuter var jag dock tvungen att gå in; Felicia hotade mig med att hon skulle lägga sig och sova annars.









Kommentera gärna
Postat av: milla

Åh, vilken härlig dag det lät som, och er humor är ju bara helt underbar, haha.

2010-01-30 @ 14:07:02
URL: http://fleurdecassis.blogg.se/

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin