Drömmar.

Mina drömmar under natten.

Dröm 1: Sitter på en stor biograf med en kille jag tycker om (vet dock inte vem det var, men i drömmen så var jag kär i honom). Han bjuder mig på lakritsgodis och jag pussar honom på halsen. Filmen börjar, det handlar om en sockerbit som måste gömma sig för något/någon. Helt plötsligt är jag sockerbiten (fast jag är och ser fortfarande ut som mig själv), och jag måste gömma mig för en man. Jag lyckas inte, utan han hittar mig och börjar misshandla mig brutalt. Han kastar ned mig för en trappa, hugger mig med stora, vassa pinnar (what), slår och sparkar på mig.

Vaknar kallsvettig precis när mannen kastar ned mig för trappan igen (runt 10 på förmiddagen).
Går in i huset (jag och Lovisa sov i husvagnen inatt) och dricker lite vatten, och somnar sedan om i mamma och pappas stora säng.
Då tar en ny dröm fart.


Dröm 2: Är på en stor djupark. Det pågår en paj-tävling som jag är med i, men ingen tycker om min paj. Jag säger att "detta Zoo är helt idiotiskt" och då blir folk arga och säger att "det är inget zoo, det är en djurpark!". Plötsligt blir jag medveten om att tusentals uppstoppade djur omger mig, och jag börjar gråta hysteriskt. Var jag än går är det döda djur, allt från hundvalpar till noshörningar.
Plötsligt kommer en kille fram och börjar göra skateboard-tricks. Vi pratar en stund och jag frågar hur gammal han är.
Killen: 8 måndader.
Jag: Va? Nä, du är ju mer än 8 månader.
Killen: Jag kan inte berätta hur gammal jag är.
Jag: Du är 12 år och 8 månader
Killen: HUR VISSTE DU!?
Sedan tar han fram en liten mus som han skickar iväg på ett uppdrag i ett land fullt av små svampar, och där vaknar jag. Gråtandes.


Lovisas dröm:
Står inne på Ica och ska köpa frimärken. Ser att de säljer ekologiska, och köper de istället.

Kommentera gärna
Postat av: Lovisa

det finns en viss skillnad på djuphet i våra drömmar

2010-06-21 @ 18:10:49
Postat av: matilda

garv*

2010-06-22 @ 21:31:29

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin