Peppa Emmaboda 2010

Kom lite sent till dagens första lektion (teater) eftersom jag missade bussen. Det regnade, så jag var helt dyngsur när jag väl kom fram, och såg ut som en blöt katt i huvudet. Blöh.
Betygssamtalen hade redan satt igång, och medans en var ute och pratade med PG så satt de andra inne i teatersalen och utvärderade årets teaterlektionen. Vi skulle först rita ett eller flera plus och minus med: 1. En själv 2. Kursen 3. PG, och på baksidan skulle vi förklara vad vi menade med våra små målningar.
Det var svårt! Jag kom varken på bra eller dåliga saker med mig själv. Frågade klassen och Carro sa något om att jag var bra på att spela ut, så jag valde att rita det! Ungefär såhär såg det ut:


Mycket vackert om jag får säga det själv.


På PG's plus-sida ritade jag såhär vacker:



Men denna vackra målning menade jag att vi faktiskt lär oss av det han säger, och att han får oss att lyssna.
Underbart fint, va?


Sedan kommer jag inte riktigt ihåg vad jag ritade/skrev mer, men det var minst lika vackert, det vet jag.
Jag fick i vilket fall MVG i alla teaterämnen, och det känns fett najs! Kul att höra, hoho.
Efter teatern var det historia, fast det enda vi gjorde där var att fika. Kände att jag skulle göra lite nytta istället, så jag sprang och tömde mitt skåp på alla papper och böcker som låg däri, sedan sprang jag runt och lämnade böckerna där de hörde hemma. Skönt att ha det avklarat! Direkt efter det drog jag ned till stan (eller 5 Sinnen för att vara lite mer exakt), där jag skulle få en ansiktsbehandling och fixa till mina naglar. Har aldrig känt mig så girly, hihi. Skönt var det i alla fall! Dessutom fixade de till mina (i och för sig rätt så nyplockade) ögonbryn också, plus på det!
Två timmar senare när allt var klart, så träffade jag Göran vid juneporten för att ta bussen direkt upp till A6 (Göran kom lite sen, för hon hade fått hjälpa en gråtande tant som hade glömt var hon bodde! Åh, hjärtskärande). Där skulle vi träffa mami, som skulle köpa ett festivaltält till oss att ta med till Emmaboda! PEPPA!
Först fikade vi dock; jag hade inte ätit på hela dagen och kände att jag behövde något i magen. Vi gick in till det nyöppnade fiket som jag inte har någon som helst koll på vad det heter, och jag tog en kyckling- & mozarellamacka. På de små skyltarna över varje macka, där det stod var det var på osv, stod det något konstigt ord på L som min hjärna hela tiden gjorde om till ordet "levande". Min hjärna läste alltså "Levande kyckling och mozarella", "Levande ost och skinka", "Levande Muffin" osv. Jag hade väldigt roligt åt detta i mitt huvud, men fick flera gånger påminna mig om att inte be tjejen i kassan om en macka med "levande kyckling" på.

Där satt vi och pratade igenom allt nytt som hänt sedan vi sist träffades, och vi hade det verkligen jättemysigt. Jag har saknat dig, Göris!
Samtaldämnerna bytter titt som tätt, och snart var vi inne på Oskar Linnros och hans nya album.

- Men du, när släpps det egentligen..?
- ...IDAG!

Och där tog friden slut! Vi flög upp och begav oss genast till Åhléns för att kolla om de fått in albumet. I så fall skulle jag ha det. Jag har peppat det så sjukt länge!
Och ja, sån jäkla tur har jag! Ett enda exemplar av det efterlängtade albumet "Vilja bli" fanns kvar. Kvinnan i kassan tittade storögt på mig när jag lade fram skivan på disken.

- Vet du hur många som har köpt det här albumet!? Och det var först idag vi började sälja det! Är han bra?
- Han är skitbra! Jag har peppat detta superlänge!
- Haha, jaså! Ja då kanske man skulle ta och lyssna själv då! Vill du ha det inslaget?
- Nej tack!
- Njae, det har ju inte de andra som köpt det velat heller.
- Nej det är väl klart, vi vill ju ha det för oss själva!

Ja. Så bra är han.



Det blev lite mer än bara ett festivaltält som inhandlades! Vi hittade väldigt mycket smarta grejer att ha med som mamma inte var sen med att lägga i korgen. Sen hittade vi ett par knallrosa champangeglas i plast som jag och Göran föll för direkt, så de köpte mami till oss också! Haha, skitkul när hon vände sig om till pappa (som kom dit efter en stund han med) och sa "Ja, de här kan ju tjejerna ha och dricka sin.. mjölk i..!"
Jag och Göran fnissade som två små dagisbarn, sedan började vi prata om festivalen igen. "Men vi drar ju på förfesten också, fett att vi gör!" Då var det mammas tur att börja fnissa som en liten flicka.
"Vad fnissar du åt, Susanne?" frågade Göran.
"Jamen, det låter bara så himla roligt!"

Haha, söta mamma!






Kommentera gärna
Postat av: Anneli

Hörru, du borde peppa emmaboda tillsammans med mig också. :(

2010-06-14 @ 20:54:39

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin