Jag är en usel konstnär

Jag har de charmigaste små kusinerna i världen.

Ligger i Alicia (4 år)s  säng och ska försöka få henne att somna. Vi tittar på foton på min mobil, och ett foto på en målning jag gjort kommer upp.

- Vem har målat den där?
- Det är jag som har målat den!
- Jaha du Emma. Det där var ju faktiskt inte så fint.

Vi bläddrar vidare, och en bild på Lovisa kommer upp. Det är den bilden som målningen föreställde.

-Vem är det här då?
- Det är Lovisa. Det var henne jag målade av på teckningen innan.
- Mmh.. det var ju faktiskt inte så likt.
(Jag försöker desperat kväva ett skratt)
- Jamen Emma.. jag menar.. jag ser ju faktiskt inte ens vart huvudet är.

En stund innan det hade hon suttit i mitt knä och hållt på med mitt halsband. Sedan hade hon tittat på mig och sagt "vilket väldigt fult halsband du har, Emma".


Ja.. ärlighet varar längst!

Kommentera gärna
Postat av: cecilia

Haha åh, dina kusiner är så goa!!

:)

2010-03-14 @ 13:34:03
URL: http://datebydate.blogg.se/
Postat av: Lovisa

asså hon är för underbar

2010-03-14 @ 16:11:29
Postat av: Matilda

Va underbart. Hon kommer att gå långt i livet!

2010-03-14 @ 21:36:12

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin