Psykfallen

Mycket härlig skoldag idag. Vi hade bara engelska i en halvtimme innan 2:orna i Estet Dans hade föreställning, och eftersom det är dans- och teatervecka denna veckan så var vi fria att gå från lektionen för att titta på den. Direkt efter föreställningen var slut så började svenskan, men det enda vi gjorde var att titta på film. Dock inte vilken film som helst, utan Herkules - disney versionen. Hihi. Awesomeness. Frida och Alice satt och sjöng med i alla låtar, och jag hade nog också gjort det om det inte var för att jag hade ont i huvudet.
Efter svenskan hade vi lång lunch.
Jag och mitt lilla gäng (som består av Lovisa och Matilda) gick och tog man, men jag hann knappt sätta mig innan jag såg 6 armar, vilt viftande i luften samtidigt som någon ropade mitt namn. Det var mina kära kompanjoner Olivia, Matilda och Albin som precis kommit hem från Siesta. Jag galopperade glatt fram till dem och de var snabba med att konstatera att jag inte längre var ett freak (som jag så fint blev kallad av alla när jag hade gips). Vi pratade lite om hur Siesta hade varit, och jag utljöd då och då suckar och "aaw"-ljud av avund.
Sedan galopperade jag tillbaka till Matilda och Lovisa igen.
Lovisa började prata om något som jag inte lyssnade på, och avbröt henne mitt i en mening med att fråga när klassrådet skulle börja. Då blev hon sur och vägrade prata mer. Alls. Istället skrev hon små korta meningar på sin mobil som vi fick läsa. Tönten.
Jag bestämde mig för att mer eller mindre ignorera henne tills dess att hon pratade med mig, men märkte snart att den metoden inte skulle fungera. Då fick jag helt enkelt ta i med hårdhandskarna! Innan klassrådet sprang jag fram till Calle-Micke, vår lärare, och sa att han måste låta Lovisa vara ordförande idag. Han sa att det kunde han ordna.
Nu skulle den lilla tönten allt få, tänkte jag stolt för mig själv.
Men nehenej, hon lyckades slippa genom att hysteriskt skaka på huvudet och (av en anledning jag inte vet) peka på mig.
Så hon fortsatte vara tyst ändå tills lektionen var över. Den jäveln vann!

Vi hade ingen mattelektion idag, så direkt efter stack vi ned till stan, köpte varsin milkshake och satte oss vid hamnkanalen. Trots att det blåste lite kallt så var det mysigt, speciellt med musiken som ljöd från min iPhone.
Efter en stunds tystnad insåg jag plötsligt något hysteriskt roligt (och lite skrämmande). Alla tre satt med armarna i kors över magen och vaggade fram och tillbaka. Fattar ni hur stört det måste ha sett ut för folk som passerade?
Vi såg ut som typiska psykfall.
Sanningen är att det är jag som smittat mina kära kompanjoner med detta! Jag sitter rätt ofta och vaggar fram och tillbaka, och lika ofta sitter jag och skakar på knät. Haha, ni måste tro att jag har något fel i huvudet, men uppenbarligen är det inte huvudet det är fel på eftersom det betéendet har smittat av sig på mina kompisar. Vi är det läskigaste lilla gäng ni någonsin skådat!

Efter att vi druckit upp våra milkshake's följde Lovisa med hem hit en stund eftersom hon ändå skulle vara i stan vid sex. För er som inte vet det så bor Lovisa mitt ute i ingenstans, på ett litet mumindals-liknande ställe som kallas Adelöv, och som ligger drygt en timme från stan.
Vi fotade lite. Hihi.










Kommentera gärna
Postat av: Lovisa

Så det var du som försökte få mig till ordförande!

2010-06-01 @ 20:59:26

Skriv mer än gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin